Setmana de la Ciència a l’Escola Paidos

La ciència i el mètode científic estan sempre presents en el procés d’aprenentatge dels nostres alumnes

Tots els nostres alumnes treballen les ciències, des de la llar d’infants fins secundària de manera manipulativa, experimental i innovadora intentant aportar als alumnes un aprenentage significatiu.

A infantil es dedica una tarda a les ciències on els alumnes experimenten amb diferents materials, tot relacionat amb les ciències.

A primària i secundària la nostra metodologia es basa en CLIL, els alumnes aprenen ciència en anglès.

L’escola celebra des de ja fa uns anys la setmana de la ciència amb els objectius de:

• Despertar i potenciar l’interès dels alumnes vers la ciència i la tecnologia.

• Apropar el mètode científic als alumnes.

• Portar a la practica activitats lúdico-científiques en gran format.

Durant tota la setmana es fan diferents activitats per cursos, cada curs té assignat un dia per treballar la ciència i al llarg de tot el dia els alumnes són els protagonistes d’una sèrie d’investigacions i activitats científiques i matemàtiques.

Unes setmanes abans de celebrar la setmana de la ciència, els alumnes de cicle superior i secundària participen en un concurs de fotografia matemàtica i científica, conegut amb el nom de Fotociència, que consisteix en realitzar fotografies científiques relacionades amb el tema que es treballa durant la setmana. Els guanyadors del concurs són escollits per votació popular, és a dir, tota l’escola participa en aquesta votació.

Paidos Science Fair

En aquesta fira, els alumnes investiguen un tema científic i/o tecnològic a través del mètode científic, on hi són presents la manipulació, creació i disseny, experimentació, treball en equip, etc.

Aquesta fira es planteja com un repte per els alumnes, ja que ells son els protagonistes del seu propi aprenentatge. A més a més, com a novetat, aquest projecte, s’ha obert a totes les famílies de l’escola perquè puguin venir a participar i col·laborar amb els alumnes en el projecte.