
Abril intens amb la Setmana Cultural i els dies de la ciència, de les matemàtiques i de l’esport
El tram final del mes d’abril ha estat intens a l’Escola Paidos. La Setmana Cultural, amb la diada de Sant Jordi, ha estat un dels moments més especials d’aquesta primavera. El dia de Sant Jordi l’alumnat de 4t d’ESO de l’escola va ser per primera vegada l’encarregat d’explicar els contes en diferents punts del poble als companys de primària, que van gaudir d’un dels millors dies de l’any. Abans de Sant Jordi es van celebrar els Jocs Florals i una gimcana pel pati de l’escola. Els Jocs Florals van incloure la creació de petits contes, la redacció de rodolins i dibuixos. També durant aquesta setmana tan especial s’ha organitzat una nova edició del Dictapaidos en format de gran dictat des d’infantil fins a 6è de Primària “que ens ha permès treballar aspectes relacionats amb l’escriptura, l’ortografia, la llengua, la tipologia de textos i les tradicions”, explica Cristina Navarro, mestra de Primària de l’Escola Paidos.
La ciència, protagonista
Pel que fa al Dia de la Ciència el protagonisme ha estat, per una banda, per a la Science Fair, en què els alumnes de 2n, 4t i 6è de Primària han ensenyat la feina feta a classe aquests darrers mesos als pares i mares amb les maquetes que han recreat les simple machines, el solar system i els ecosistems. I per a l’altra, durant tot el dia, els infants es van agrupar a través dels grups UBUNTU i els més grans van acompanyar els petits amb diferents experiments, en què han simulat l’explosió d’un volcà i han recreat un petit mosaic amb l’ús de colorants.
Esmorzar matemàtic
Un dels altres moments importants han estat les activitats de caire matemàtic. Els esmorzars matemàtics es consoliden com un dels reclams del mes d’abril. La cap del Departament de Matemàtiques de l’escola, Visi Romero, destaca “la creativitat dels infants que han pogut preparar amb l’ajuda dels pares i mares un esmorzar divertit i ple d’enginy”. Les activitats dutes a terme han consistit en jocs matemàtics, sudokus, tangrams i treball sobre percepció visual i patrons.



