
Avantatges de treballar en l’entorn de Google
La nostra escola va ser un dels centres pioners a començar a treballar a l’entorn de Google l’any 2012 i comptem amb la certificació Google Reference School. Des d’aleshores han passat més de deu anys i l’experiència ens indica que va ser una aposta estratègica encertada. En un moment en què el debat de l’ús de la tecnologia i els dispositius mòbils a l’educació és present i actual ens sembla important assenyalar la idoneïtat de fer un ús responsable de tots aquests recursos. La tecnologia de Google a l’aula comporta tot un seguit d’avantatges importants en què aconseguim un treball compartit i col·laboratiu entre l’alumnat. Ho fem a partir d’unes eines que són fàcils d’utilitzar i d’aprendre a dominar i que pivoten sobre dos aspectes claus, que són la comunicació i la cooperació dels alumnes.
L’espai de Google Classroom ens permet treballar de manera integrada i més àgil per compartir continguts, assignar tasques, corregir les pràctiques i els exàmens i mantenir un contacte permanent amb l’alumnat. Combinem el suport paper i físic amb els treballs i pràctiques a través dels dispositius Chromebook dels quals també en som pioners com a escola. L’ús dels ordinadors també ens permet treballar en un entorn 100% segur i controlat durant l’horari escolar.
A l’escola tenim cura de la seguretat en l’àmbit tecnològic i per aquest motiu contractem tot aquest programari, que és de pagament, per assegurar-nos que tota la informació queda emmagatzemada en servidors segurs en què es respecta la normativa europea de protecció de dades que és especialment sensible en menors.
Per tot plegat continuarem fent un ús responsable i adequat de totes aquestes eines tecnològiques per dotar els nostres alumnes d’aquesta competència i habilitats que estem segurs que seran clau per als nostres alumnes en el seu futur. Assolir el perfil tecnològic de l’alumne de l’escola Paidos els permetrà un domini i una adaptació ràpida a les noves professions que estan per arribar en l’àmbit laboral que es trobaran.
Felip Echarri, cap d’innovació tecnològica i mestre de primària de l’escola Paidos



