
La Comissió Escola Verda va més enllà de qüestions relacionades amb el medi ambient i la sostenibilitat
La Comissió Escola Verda treballa des del Paidos amb la voluntat d’ajudar a construir un món millor, més enllà de les qüestions relacionades amb el medi ambient i la sostenibilitat. Les mestres Gina Santiago i Carme Orive estan al capdavant d’un grup que vetlla per tenir una escola més amable i també més respectuosa amb el seu entorn. “Aquest curs una de les novetats principals és l’estrena dels capitans verds a cada classe des d’educació infantil, fins a ESO que són responsables de recollir idees i plantejar els temes que treballem de manera transversal”, comenten les dues mestres. El projecte d’escola verda compta amb la implicació de tota l’escola, des de la llar d’infants fins a ESO amb activitats adaptades a cada edat.
Una de les darreres accions ha estat l’organització d’activitats amb motiu del Dia internacional de la pau en què es van preparar unes pancartes amb missatges. Des de la comissió apunten “la importància d’involucrar l’alumnat en la presa de decisions i recull de propostes perquè se les facin seves”. En aquest sentit, també es treballa per tractar aspectes com la prevenció de la violència, fer un ús correcte del llenguatge o evitar els insults i les faltes de respecte. Des de la comissió ja s’ha començat a preparar amb l’alumnat les accions amb relació a la jornada del 8 de març, Dia de la dona.
El grup treballa qüestions relacionades amb la millora del reciclatge i la reducció dels residus a l’escola, en què es promouen, per exemple, els envasos reutilitzables i la gestió correcta dels residus generats. Des de la comissió també es participa de la xarxa d’escoles verdes de Catalunya i es participa de tallers, activitats, formacions i jornades per recollir idees i veure quins projectes tindrien un encaix a l’escola.



